انتخاب سایز و بستن صحیح بند کفش
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

کفش کوهنوردی

طریقه انتخاب سایز و بستن صحیح بند کفش:

کفش کوهنوردی

برای انتخاب سایز مناسب کفش،باید ابتدا جورابی را به ضخامت جورابی که معمولا در کوهنوردی می پوشید به پا کنید سپس کفش را پا کرده و در حالی که هنوز بندهای آن باز است،پا را به قسمت جلوی کفش هدایت کنید تا نوک انگشتان پای شما جلوی کفش را احساس کند،توجه داشته باشید تا انگشتان پای شما در هنگام انجام دادن این عمل خم نشود.در این وضعیت باید پشت پای شما به اندازه یک انگشت سبابه با پشت کفش فاصله داشته باشد،سپس پشت پای خود را به قسمت عقب بکشید تا کاملا به قسمت انتهای کفش بچسبد در این حالت باید حدود یک انگشت سبابه دست،بین نوک انگشتان پنجه پای شما به قسمت جلوئی کفش فاصله وجود داشته باشد.(حالا بند کفش را ببندید)

کفش کوهنوردی

چگونگی تنظیم اندازه کفش کوه نوردی:

 

۱- هنگام خرید و امتحان کردن کفش کوه نوردی، پیش از بستن بندهای، پایتان را تا جایی که امکان دارد در داخل کفش به قسمت جلو برانید و پنجه‌ی پایتان را کاملاً در جلوی کفش قرار دهید در این هنگام باید به اندازه حداقل قطر یک انگشت پاشنه با انتهای کفش فاصله داشته باشد.

 ۲- پس از مرحله یک بند کفش را محکم بسته و با آن راه بروید. اگر کفش مناسب پای شما باشد پایتان در داخل آن کاملاً راحت است. در این حالت کفش نباید هیچ ‌گونه فشاری بر انگشتان شست از لایه‌ی بیرونی و بر روی انگشت کوچک تان از لایه‌ی درونی و کناری و قوس استخوانی روی پایتان وارد نماید. راه رفتن با آن می‌توانید از راحت بودن آن مطمئن شوید.

 

کفش کوهنوردی

۳- پس از پوشیدن کفش و بستن بند آن، روی یک پای خود ایستاده و با پای دیگر خود به دیوار ضربه وارد کنید. اگر کفش مناسب باشد در این حالت هیچ‌‌گونه ضربه‌ای به طور مستقیم به پایتان وارد نمی‌شود.

۴- بعد از پوشیدن پوتین و بستن بندهای آن، با ایستادن روی کناره‌ی خارجی پای خود، مطمئن شوید پوتین از قوزک پایتان محافظت می‌کند.

کفش کوهنوردی

 هشدارها:

۱- کفش سنگ‌نوردی اگر هنگام تمرین خیس شود پس از خشک شدن جمع شده و چروک می‌شود و هنگام سنگ‌نوردی پا را ناراحت می‌کند.
۲- هنگام بستن کفش نباید آن را خیلی محکم کشید زیرا خود این عمل سبب گشاد شدن سریع و صدمه به کفش می‌شود.

مراقبت از کفش سنگ‌نوردی:

کفش کوهنوردی

 

 

۱- هر چه بیشتر مراقبت نمایید کفش بیشتر عمر می‌کند.
۲- در تعمیرات دور کفش باید کف کفش نیز عوض شود چون تناسب جنس دور و کف کفش از بین می‌رود (کفش تعمیر شده بیشتر در تمرینات استفاده می‌شود)
۳- برای دستیابی به بهترین کارایی، کف و دور کفش، پیش از هر بار استفاده با مسواک و یا فرچه کاملاً تمیز شود. سپس با کمی آب شسته و خشک شود تا تمیز و عاری از گرد و خاک باشد.
۴- در طی صعود یک مسیر طولانی عمل تمیز کردن کفش را می‌توان با همراه داشتن کمی آب و یک عدد مسواک و یک تکه پارچه چندین مرتبه تکرار کرد.
۵- اگر کفش سنگ‌نوردی (و یا کوهنوردی) با آب دریا خیس شود باید آن را با آب شیرین کاملاً شست تا هر نوع نمک و مواد دریایی که سبب پوسیدگی و خوردگی درزهای دوخته شده و سوراخ‌های بند کفش می‌شود از آن خارج شود.
۶- همیشه کیسه‌ای مناسب برای حمل کفش سنگ‌نوردی تهیه شود.
۷- اگر کفش فاقد سوراخ فلزی در محل عبور بند کفش است باید از بند کفش‌های پهن استفاده شود تا از پاره شدن محل بند کفش جلوگیری شود.
۸- در بندکشی کفش دقت شود آنها به نوبت از پایین به بالا کشیده شوند طوری که کفش تمامی قسمت‌های پا را احاطه کند.

کفش کوهنوردی

 




:: موضوعات مرتبط: کفش کوهنوردی , ,
:: برچسب‌ها: کفش , انتخاب کفش سفر , تور یک روزه , تور , مسافرت , نگهداری کفش , بند کفش , گتر , کرامپون , توصیه مهم برای کفش ,
:: بازدید از این مطلب : 4074
|
امتیاز مطلب : 298
|
تعداد امتیازدهندگان : 96
|
مجموع امتیاز : 96
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: